Telefon: +36/1-362-4259, +36/1-362-6466

Cím: 1224 Budapest, Dózsa György út 144.

Automex Autószervíz Bt.
Automex email
Autószervíz nagytétény
Autószervíz campona
Olajcsere
Futóműállítás
Szervíz
Márkafüggetlen szerviz - személygépkocsik, kisteherautók és terepjárók teljes körű javítása
Időszakos karbantartás
Hozza el gépkocsiját! Akciós olajcsere, abroncscsere, fékbetét csere.
Részletek >>
Biztosítási ügyintézés
Casco, Kötelező gépjármű felelősség biztosítás, káresetek ügyintézése.
Részletek >>
Műszaki vizsgáztatás
Vállaljuk gépjárműje műszaki vizsgára való felkészítését és vizsgáztatását.
Részletek >>
Időszakos szervizelés

Időszakos szerviznek számít az autón elvégzett olajcsere, amit 20 000-25 000 km-enként (vagy egy évben minimum egyszer) javasolunk, továbbá a téli és nyári átvizsgálás, amikor is járművét felkészítjük az adott évszaknak megfelelően. Ezekbe a gumiabroncsok cseréje és az autó teljes átvizsgálása tartozik bele. Ha bárminemű gondot vagy esetleges problémát észlelünk, akkor jelezzük ügyfeleinknek és megbeszéljük a további teendőket, aszerint, hogy a hiba azonnali javítást igényel vagy még pár hónapig gond nélkül használható mellette a gépjármű.

A fékek időszakos ellenőrzése is nagyon fontos, mivel ha valaki túlnyomórészt városban vagy forgalmas helyen használja autóját, akkor a fékek igénybevétele erőteljesen megnövekszik, így sűrűbben szorul fékrendszer ellenőrzésre/javításra, mint az a gépjármű, ami autópályán és hosszabb szakaszokon van igénybevéve.

Biztosítási ügyintézés

Szervizünk több biztosítóval is szerződött, annak érdekében, hogy ügyfeleinknek minél kényelmesebb és egyszerűbb legyen a gépjárművek kárügyintézése. Rengeteg ügyfelünk említette, amikor kár érte autóját, hogy a lehető legrosszabbkor jött és nincs ideje ezzel foglalkozni, ezért cégünk a baleseti bejelentőtől kezdve a jármű teljes megjavításáig minden tevékenységet átvállal, így ha sérülés vagy bárminemű kár éri autóját, akkor nincs más dolga, mint egy előre egyeztetett időpontban telephelyünkre hozza, vagy személyesen elhozzuk gépkocsiját és a biztosító által kiküldött kárszakértő felméri, lefényképezi a sérülést. A többi már a mi feladatunk lesz, de ehhez szükségünk van egy meghatalmazásra a jármű tulajdonosától.

Bármilyen kérdése merülne fel a leírtakkal kapcsolatban, kérem keressen fel minket elérhetőségeink valamelyikén!

Műszaki vizsgáztatás

Sok ügyfelünk kedvelt szolgáltatása a műszaki vizsga lejárta előtti értesítés. Ennek segítségével megelőzhető, hogy esetlegesen már túl későn a hatóságoktól értesüljön, hogy okmányai lejártak. A vizsgáztatás díja 20 000 Ft-tól 30 000 Ft-ig terjedhet, a jármű típusától függően. Új járművek esetén az érvényességi idő 4 év. Régebbi autók esetében 2-3 év.

Elengedhetetlen okmányok az autó forgalmi engedélye, a tulajdonos személyi igazolványa, és abban az esetben, ha a tulajdonos/üzembetartó nincs jelen a vizsgáztatás során, akkor egy meghatalmazás kitöltése is szükséges.

Ha felkeltettük érdeklődését keressen fel telefonon vagy írjon nekünk e-mailben!

Dízel autók használata hidegben:

http://www.vezess.hu/magazin/2017/01/12/dizelmotor-meghibasodas-hideg/


Olajcsere, 30 ezrenként - Kibírják ezt a motorok?

Tegnap nagyon pörgött Facebook-oldalunkon egy fotó, amelyen egy motor látható gusztustalan barna lerakódásokkal a szelepvezérlésen. A képen egy E34-es BMW benzines sorhatja szerepel, amely ki tudja, mennyit ment el olajcsere nélkül, mire ez az olajsár ellepte. A kép felszította a vitát, hogy milyen gyakran érdemes cserélni a kenőanyagot és a mai, akár 30 ezres csereperiódusokat kibírják-e motorok?


Mindig az olcsó a drága: hozzászólások a Vezess.hu Facebook-oldaláról


"Flottákat szervizelünk évente vagy 30 000 kilométerenként és semmilyen gond nem volt a periódus miatt, pedig 405 ezret futott autó is van köztük. De én azért tízezrenként cserélem az olajat a sajátjaimban."

Egy másik követőnk két Citroën C4 1,6 HDi-t tart karban új koruk óta. Az egyikben 10 000 kilométerenként volt olajcsere és semmi baja 380 ezres futásteljesítménynél, a másik tulaja betartatta a 30 000-et. Ott a motor hasonló látványt nyújtott 190 ezer kilométer után.

A vélemények megoszlanak, de az uralkodó nézetet jól jelzi az alábbi pár sor: "Nincs az az olaj, amit 10 ezer után nem kell cserélni! Mindegy, ki mit ír, 10 ezer után nincs meg a viszkozitása, főleg egy turbódízel autónál. Én 10 ezernél mindig cserélem, és csakis gyári olajat veszek, nem szart. Mindig az olcsó a drága!"

A számos kommentet látva a témáról több szakemberrel is beszéltem. Fő érvük a hosszú csereciklusok realitása mellett az autógyárak kockázatkerülése volt. Ha a motorok nem bírnák ki az európai autókban általánosnak mondható, 1-2 év/30 ezres ciklust, a gyárak nem vállalnák a rizikót és a motorcserék költségét az egyre hosszabb, sok esetben 120-150 000 kilométeres, öt vagy a Kiánál hétéves garanciális időszakban. Nem beszélve arról, hogy a márkaszervizes autókra megajánlható méltányossági javítások miatt a jótállási időszakon túli motorhibáknál is többletköltsége keletkezne a cégeknek.

Kibírja, de feltételekkel

De a megadott 1-2 év vagy 30 000 kilométer a használat legfelső határa, az a maximum, amit semmiképp sem léphet át a tulaj. Ami a legfontosabb, hogy ezek az ajánlások csak a gyárilag előírt olajminőség esetén érhetők el vagy közelíthetők meg. Aki alacsonyabb árú, gagyibb olajra áll át, esetleg az olcsóság reményében a tömegével piacra döntött, hamis olajból vásárol, megölheti a motort a rosszabb kenőanyag és az eredeti csereperiódus kombinálásával.

A rugalmas csereperiódusú autók több paraméter alapján számítják ki, hogy mennyit futhat el a kenőanyag. Többek között mérik a hidegindítások gyakoriságát, a részecskeszűrős dízelek a koromcsapda kiégetésének számával is kalkulálnak.

Mivel a regenerációból a vezető többnyire semmit nem érzékel, ha a rövid megtett útszakasz miatt az összegyűlt részecskék kiégetése félbemarad, az autó a megkezdett ciklust és a befejezéshez szükséges másikat is beleszámolja. Csak városban járva ezért drasztikusan lerövidülhet az elméleti 30 000 kilométeres táv. A regenerációt szabályozó szoftverek sokat finomodtak az évek során, így ugyanaz a kétliteres, középkategóriás dízel, amelyet kezdetben 5000 (!) kilométer után utasított olajcserére a számítógép, ma már 20 ezer kilométert elmegy azonos használatban.

Japán autók: olajcsere 15 000 kilométerenként

Bár a motoroknak a gyári specifikációjú kenőanyaggal elvileg bírniuk kell a gyári olajcsere-intervallumot, talán nem véletlen, hogy a japán és dél-koreai gyártók jellemzően 15 ezer kilométerben maximálják a csereperiódust, dízel és benzines motorjaiknál is.

Az ügyben több márkaszerviz munkatársa a hosszú élettartam és a nyugodt autóhasználat alapelemeként 10-15 ezres olajcsereciklust javasolt, még azokon a helyeken is, ahol a szervizforgalomra nincs panasz, megélnek a köztes olajcserék nélkül. A javaslat elsősorban a dízelekre vonatkozik, mert a benzines motorok jobban bírják ugyanazzal az olajtöltettel, kevésbé szennyezik a kenőanyagot. A motor többnyire meghálálja ezt a ráfordítást, amivel drága javításokat előzhetünk meg.

Mit tesz tönkre a túlhasznált olaj?

A motorolaj feladata a motor kenése (és kisebb részben hűtése). Ehhez lebegésben kell tartania a kenőanyagban lévő szennyeződéseket, amelyek kiszűrése az olajszűrő feladata. Ha elmarad vagy sokkal későbbre csúszik az olajcsere,  az olaj fokozatosan elveszíti viszkozitását (kenőképességét), ami fatális következményekkel járhat.

Nem csupán arról van szó, hogy a finomfuratok, pl. a vezérműtengely kis átmérőjű olajjáratai eltömődnek! Hiába van a főtengelycsapágyaknak, hajtókarcsapágyaknak nagyobb olajfurata, itt az igénybevétel is sokkal nagyobb, mint a vezérműtengelyeké, tehát az időben le nem cserélt, gyenge viszkozitású motorolajtól várhatóan ezek az alkatrészek károsodnak legelőször. Különösen figyelni kell az olaj minőségére és mennyiségére a turbós motoroknál, mert a kenési problémák gyorsan megölik a feltöltőt is, amelynek felújítása vagy cseréje 100-350 ezer forintos tétel.

Olajadalékok: ne költsünk rájuk!

Túl ezen, motorunk élettartamának megőrzéséhez nagyon fontos, hogy semmilyen utólagos adalékkal ne pancsoljuk a motorolajat! Az olajadalékok könnyen lerakódnak, lehetőleg a legrosszabb, kipucolhatatlan helyeken. A modern dízeleknél első körben a részecskeszűrőben, amelynek cseréje rögtön elvisz 200 ezer forintot.

Mi azt javasoljuk, hogy aki szereti az autóját és sokáig megtartja, akkor is cseréltesse gyakrabban az olajat, ha a gyár ezt nem írja elő. Jobb a békesség és így biztosan elkerülhető, hogy egyszer a ti motorotokról járjanak körbe ijesztő képek a közösségi oldalakon.


Forrás: Vezess.hu - 2014.02.12.